'' Naar schatting blijkt dat wij per dag zo'n 250 tot wel méér dan 3000 reclameprikkels op ons krijgen afgevuurd. Daarvan worden er ongeveer 100 bewust opgemerkt. Hoe zorg je nu dat jouw product of dienst de juiste doelgroep bereikt? Vaak (ook door onwetendheid) wordt er bezuinigd op de fotografie. Een gemiste kans!

Door de enorme hoeveelheid beschikbare informatie is het voor de consument onmogelijk om alles in zich op te kunnen nemen. Daarnaast is men tegenwoordig visueler ingesteld en laat men tekst gemakkelijker aan zich voorbij gaan. Een visueel kwalitatief beeld met een duidelijke boodschap kan daarin het verschil maken.''

 

Van kinds af aan ben ik altijd al bezig geweest met beeld. Wat begon met het maken van foto's met de analoge camera van mijn ouders, ging al snel over in het eindeloos experimenteren met mijn eerste digitale camera en bewerkingssoftware. 

 

Het was voor mij dan ook geen moeilijke keuze om na de middelbare school te kiezen voor de opleiding Fotografie aan het Grafisch Lyceum Rotterdam. Tijdens deze opleiding, waar ik mij vooral gericht heb op licht en compositie, heb ik mezelf fototechnisch sterk kunnen ontwikkelen.

 

Na het afronden van mijn studie kon ik begin 2012 fulltime aan de slag als commercieel fotograaf/beeldbewerker. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik mezelf in de loop der jaren snel en breed heb kunnen ontwikkelen. Ontwikkeling op fototechnisch gebied, maar vooral ook op het communicatieve vlak van het vak. Het bespreken van de wensen van de klant, de communicatie met de persoon vóór de lens en natuurlijk de boodschap die je wilt overbrengen met het beeld.

 

Passie, techniek en communicatie vormen zo de drie pijlers van mijn fotografie.

 

- REEM. | Remie Kranendonk